събота, 15 ноември 2014 г.

Мисловна карта

      Преди около година се запознах с т.нар."мисловни карти" или "карти на ума". Признавам, че много се запалих по този метод за запаметяване на факти и знания. Още повече, че самата аз, още от кандидат-студентските изпити, учех по подобен начин.
      На една  родителска среща представих метода, но нямаше никаква реакция, никой от моите ученици не се похвали, че вкъщи е учил по този начин. Обезсърчена от резултата, изоставих тази идея. До момента, когато идеята сама ми изкрещя "използвай ме" Това, разбира се, на шега, но  изучавайки материала за водата и въздуха, по "Човека и природата", осъзнах, че мога да използвам схематичното представяне на материала, за по-доброто осъзнаване и запомняне от моите ученици. И тъй като вече, бях разбрала, че не мога да очаквам те да си съставят подобни карти, реших аз да им съставя, а те да ги попълнят.
     Първите схеми направих с един офис пакет Open Office, безплатната версия на майкрософтския офис пакет. Така и не разбрах, как да не ми се разместват направените схеми, след като съхраня файла или натисна Enter. Така, след като ми отиде на вятъра неколкочасов труд, реших да си изтегля софтуер, направен специално за целта. Спрях се на EdrawMax.  Изключително лесно и интуитивно се работи с него.Само си влачиш стрелките и правоъгълниците. Направо мечта. Лошото е, че е платена, на листчето се отпечатва водния знак с логото на продукта, но не е болка за умиране.
      Направих си схема за географските области. Гледах да е универсална и за петте области, учениците попълниха само обектите, които се отнасят за съответната природна област.




Няма коментари:

Публикуване на коментар