петък, 17 октомври 2014 г.

Препинателни знаци

        С голямо неудоволствие и тих ужас установих, че моите четвъртокласници са забравили много от изученото през изминалата учебна година. Ама, толкова много, че чак някои не си спомняха как се наричат някои препинателни знаци. Затова на помощ ми дойде една идея, която бях видяла преди време в Pinterest. Там децата бяха направили човечета - запетайки и към тях бяха прикрепили лист с изречения, обясняващи употребата на запетаи. Тъй като ми предстоеше и нов урок за препинателните знаци, вижте, какво ми роди главата:
   Разделих децата на екипи и на всяка група и се падна да изработи съответен  препинателен знак. Аз бях изработила няколко образеца предварително, за да могат учениците да разберат по-добре какво искам от тях.  След като изработиха знака, следваше да напишат на листче, изречение, показващо употребата на този знак. Цялата изработка и написването на изреченията ни отнеха един час и едно малко междучасие. Искаше ми се да коментираме пунктуационните правила малко по-подробно, но времето не ни стигна. Но пък сега  всеки разпознава тези знаци и знае как да ги употребява.

Няма коментари:

Публикуване на коментар