Със сигурност някой се учудва, че учениците може да имат трудности при овладяването на числата, но моите имат, затова от втори клас се опитвам да направя този материал по-лесен и достъпен за тях.
За какви трудности иде реч? Невъзможност да осъзнаят числовата редица на естествените числа, да броят в прав и обратен ред, особено в обратен. Затруднения в осмислянето на различните класове числа и произтичащите от тях задачи, незнание как да произнасят и записват числата дори. Естествено, не целия ми клас среща тези затруднения и в еднаква степен, но заради една немалка група, мисля че вече имам цяла система за работа по тази тема.
Когато във втори клас се запознахме с числата до 100 и нещата не вървяха, първото, което направих беше, на всяко дете да раздам лист с всички числа до 100 във вид на таблица.
Въведох и една петминутна рубрика " Число на деня" / отново идея от американските колеги/, в която по различен начин съобщавах едно число, следваше запис с думи на наименованието му, намиране на съседите му в числовата редица, сравняване с други числа, представяне като сбор от единици и десетици, някои аритметични действия. Тези "стъпки" бях написала на листчета и разпечатала, така че децата да ги залепят в тетрадката си и да работят върху тях, докато научат последователността им.
В трети клас отново повторихме тази процедура.
Тук голямо разнообразие може да има при съобщаването на числото на деня, загадка може да е и дори откриването му. За около 2 месеца, учениците свикват и след това спокойно работим с числата.
В четвърти клас отново прибягнахме до този начин, защото хаоса с милионите и милиардите е пълен.
Друга идея, която ми помага за осъзнаване на зависимостите между различните класове на числото е следната:
А , ето и как се борим с милионите и милиардите:
В часовете, когато се запознаваме с числата, използвам пластмасови цифри с магнит, а нали се сещате, че и къщичките са с магнит. Така чудесно мога да онагледя на дъската кое число в коя къщичка живее.
"Тези "стъпки" бях написала на листчета и разпечатала, така че децата да ги залепят в тетрадката си и да работят върху тях, докато научат последователността им. " Може ли да публикувате едно такова примерно листче!?
ОтговорИзтриванеПредварително благодаря!
Ще прикача листчето в публикацията. Благодаря за интереса!
ИзтриванеБлагодаря! "Апетитът идва с яденето.":) Кога ще има нова порция изненади от торбичката?!
ОтговорИзтриване