неделя, 14 юни 2015 г.

Помощ по математика - мерни единици

     Тази публикация е в чест на моя учител по математика  от 4 до 7 клас - другарят Веселинов. Невероятен професионалист, който се стремеше да разберем математиката, да открием логиката и красотата й. Не мога да кажа, че ми беше лесно и до днес сънувам, че ме изпитва. Не бях от най-схватливите по този предмет, но днес осъзнавам какво е направил този Учител за ученицте си. Аз решавам задачите по начините, които той ни е показвал, така са се запечатили алгоритмите им, че ръката ми сама действа.
   В началото учудвах познатите ми с начина, по който превръщам мерните единици, трябваше ми понякога лист и химикал, защото ми бе необходимо да си начертая стълбичката.
   Когато моите ученици изучаваха мерните единици, учудващо, но се справяха добре. Много им се радвах, че бяха  схванали /научили превръщането им. Затова, когато в 4 клас започнаха проблеми и погрешно решени задачи, се притесних. Нещо, което не се упражнява често, просто се забравя. Реших да им дам средство, с което винаги могат да си помогнат, ако забравят някоя зависимост. Та, това са прословутите стълби на другаря Веселинов. 
     Междудругото, в Pinterest наскоро попаднах на тези стълби, само че в холандски /не съм съвсем сигурна за езика/ вариант.
 Ето ги моите:
   Трябва да се запомни, че  на всяко стъпало умножаваш или делиш на 10, в зависимост от посоката ти на движение.
 А, ето ги и холандските:

Няма коментари:

Публикуване на коментар