Темата за "първите хора" обмислях още от лятото. Бях си набелязала някои идеи, други включих в последния момент, така че за часа учениците трябваше да изпълнят 6 задачи.
Тази тема не присъства в учебното съдържание за начален етап и смятам това за голям пропуск на нашето образование. Децата са в състояние да разберат концепцията за еволюцията. В тази възраст те вече искат да разберат откъде са произлезли, задават въпроси, единственото, което можем да им предложим ние като учители е едно голямо нищо, празнина, все едно живота на земята започва с траките според учебната програма. И без това им е трудно да си представят, че историческите личности и събития, които изучават, не се случват тук и сега. Надявам се с това занимание да сме открили още едно парченце от пъзела, наречен време.
Часът ни започна с кратко филмче, посветено на откриването на огъня. Коментирахме как са изглеждали първобитните хора, дрехите им, речта им, жилищата им.
В класната стая бях организирала 6 центъра.Децата също бяха разделени на групи. В началото всички получиха инструкции какво трябва да се прави в съответния център, както и защо го правят. След като приключеше с дадена задача, всяка група се местеше на друг работен център.
1. "Да запалим огън"
В класната стая нямаше как да запалим истински огън, но с помощта на картон, тиксо и "дърва", успяхме.
2. Да си направим оръжия.
Децата трябваше да направят брадва или копие.
3. Да направим глинени съдове.
4. Да смелим брашно.
Зърната бяха просо и жито.
5. Да си направим украшения.
"Зъби" и "камъчета, направени от солено тесто"
6. Да рисуваме като пещерните хора.
Няма коментари:
Публикуване на коментар