събота, 9 декември 2017 г.

Човек и общество -Златен век на българската книжнина -мисловна карта в трети клас

       Знаете за предишните ми опити да науча децата от бившия ми клас да работят с мисловни карти. Едно разбрах от тях: Ако искам да могат да работят по този начин, трябва да ги науча.          Затова с този клас започнахме доста по-рано. Правихме плахи опити още в първи и втори клас, но без да им насочвам вниманието прекалено. Вече в трети клас клас нещата са съвсем сериозни. И по Човекът и природата и по Човекът  и обществото, започнахме  да представяме знанията чрез карти на ума. Опитвам се всячески да убедя децата, че не е необходимо да помнят целия урок наизуст, а само няколко основни думи, останалото ще го свърши мозъкът им.
     Та, ето и как се учим:

    Картинките подготвям предварително и в хода на часа, докато "разказвам" урока, ги поставям на дъската. Обяснявам причинно -следствените връзки, обръщам внимание на някои детайли.
      Само че, това не е достатъчно. За учениците също съм подготвила подобни картинки, които трябва да се оцветят, изрежат, подредят и залепят в тетрадката. Задачата е за домашна работа.

    Само мога да гадая накъде ще ни изведе този път, но си мисля, че вървим в правилната посока. Обещала съм на децата, че в четвърти клас те сами вече ще си рисуват и търсят картинки. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар