Знаете за предишните ми опити да науча децата от бившия ми клас да работят с мисловни карти. Едно разбрах от тях: Ако искам да могат да работят по този начин, трябва да ги науча. Затова с този клас започнахме доста по-рано. Правихме плахи опити още в първи и втори клас, но без да им насочвам вниманието прекалено. Вече в трети клас клас нещата са съвсем сериозни. И по Човекът и природата и по Човекът и обществото, започнахме да представяме знанията чрез карти на ума. Опитвам се всячески да убедя децата, че не е необходимо да помнят целия урок наизуст, а само няколко основни думи, останалото ще го свърши мозъкът им.
Та, ето и как се учим:
Картинките подготвям предварително и в хода на часа, докато "разказвам" урока, ги поставям на дъската. Обяснявам причинно -следствените връзки, обръщам внимание на някои детайли.
Само че, това не е достатъчно. За учениците също съм подготвила подобни картинки, които трябва да се оцветят, изрежат, подредят и залепят в тетрадката. Задачата е за домашна работа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар