Не зная дали съм споменавала, но историята е моя страст от ученическите ми години. С голямо нетърпение и удоволствие се подготвих за поредната тема от проекта - "Траките". Каквото и да кажа за тях, все ще е малко. Затова се ограничих с неща, които ще са интересни за децата и ще ги доближи малко до тези наши предци.
Занятието започна с кратко филмче, посветено на траките.
Отново класът беше разделен на групи- 4 в случая.Четири бяха и различните центрове през, които трябваше да премине всяка една група.
1 - Златари
2- Оръжейна
3. Могила
4. Каменоделци и строители
В първия център учениците трябваше да изработят златна корона от листа. Оказа се, че дори и с картон, задачата не е лесна. Всяка група прибави своите листенца към диадема, за да се получи царската корона накрая.
Вторият център направи най-голямо впечатление на децата, защото трябваше да изработят наколенници, шлем и щит. Тези изделия предварително изрязах от картон в "почти" естествен размер. Задачата им беше да прочетат кратка информация за всяко въоръжение, за да знаят как да го ползват и как да го изрисуват. Фурор тук направи "златната" боя.
Третият център имаше за задача да научи учениците на това какво представлява могилата.
Ето и различните виждания на четирите групи.
Както виждате, една от могилите не е празна.
В четвъртия център трябваше да се изработят тухли от камък, в нашия случай от глина, и да се построи крепостна стена. Децата се увериха, че за да е стабилна стената, трябват доста умения, такива каквито са притежавали древните майстори зидари и каменоделци.
Няма коментари:
Публикуване на коментар