сряда, 30 март 2022 г.
Проблеми при писане на я и ю - 2. и 3. клас
Тук съм! Работя! Не съм спирала!
Само че, съм в режим на постоянно запълвне на
някакви дефицити. Тъкмо си помисля, че съм се справила с някакъв проблем и
цъфват нови двайсет.
Така, проблемно ни тръгнаха ю и я още от първи клас. Тези
дечица просто не успяваха да чуят и да запишат дума с буквата я една седмица
след като бяхме взели звука и буквата. После полека се окопитиха, но остана една
голяма част от тях, които продължаваха да не отчитат тези звукове. Независимо от
изговарянуто, интонирането и останалите приоми за развиване на фонематичния
слух, Ю и Я останаха проблемни и във втори клас.
Докато все още бяхме
присъствено на училище, предложих на децата една приказка за Ю и Я. Работехме по
нея две седмици. Четоха я самостоятелно, четохме я заедно с мултимедия, търсиха
проблемните звукове, диктувах думи и изрази от приказката, преписваха части от
нея, а колко "люлюкахме" и "лялякяхме"..... В крайна сметка резултатът беше
добър. И сега имам по някое заблудено "люлюче", но скоро мисля пак да им
припомня тази приказка.
Подсказка: Най- трудното име на света за моя клас се оказа името Юлиана. :)
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Най - накрая "мълчанието" е нарушено!:) Благодаря за споделения опит!
ОтговорИзтриванеИ аз благодаря! Хубаво е да знаеш, че някой те чете!
Изтриване