сряда, 30 март 2022 г.

Проблеми при писане на я и ю - 2. и 3. клас

Тук съм! Работя! Не съм спирала! Само че, съм в режим на постоянно запълвне на някакви дефицити. Тъкмо си помисля, че съм се справила с някакъв проблем и цъфват нови двайсет. Така, проблемно ни тръгнаха ю и я още от първи клас. Тези дечица просто не успяваха да чуят и да запишат дума с буквата я една седмица след като бяхме взели звука и буквата. После полека се окопитиха, но остана една голяма част от тях, които продължаваха да не отчитат тези звукове. Независимо от изговарянуто, интонирането и останалите приоми за развиване на фонематичния слух, Ю и Я останаха проблемни и във втори клас. Докато все още бяхме присъствено на училище, предложих на децата една приказка за Ю и Я. Работехме по нея две седмици. Четоха я самостоятелно, четохме я заедно с мултимедия, търсиха проблемните звукове, диктувах думи и изрази от приказката, преписваха части от нея, а колко "люлюкахме" и "лялякяхме"..... В крайна сметка резултатът беше добър. И сега имам по някое заблудено "люлюче", но скоро мисля пак да им припомня тази приказка. Подсказка: Най- трудното име на света за моя клас се оказа името Юлиана. :)

2 коментара:

  1. Най - накрая "мълчанието" е нарушено!:) Благодаря за споделения опит!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря! Хубаво е да знаеш, че някой те чете!

      Изтриване