понеделник, 3 март 2014 г.

За ... магнитната лента

        Вдъхновена от коментар в блога ми, бързам да разкажа за употребата на магнитите в уроците ми. В нашето училище дъските са от типа- бели, железни и колкото и да не мога да пиша красиво върху тях, са прекрасни за закрепване на  различни  помагала на дъската.
       Използвам обикновени магнити/цветни/, но наблягам предимно на магнитната лента. Купувам я от ebay, може и в България да има точно такава, но аз не съм търсила. http://www.ebay.co.uk/itm/Sticky-Back-Magnetic-Tape-Magnetic-Strip-12-7mm-x-1m-/370514211025?pt=UK_Crafts_Other_Crafts_EH&hash=item56445e30d1
       На снимката по-долу съм показала част от помагалата ми за втори клас. Учихме таблицата с помощта на ботушчета, слончета, сладолед и др. Определено помогна на децата да възприемат умножението като сбор от  еднакви събираеми.
      Страшно полезни са и при обобщителните уроци, много бързо може да се направи проверка на знанията с дейното участие на учениците. Определено и уроците стават по-разчупени и емоционални.
       Използвам картинки с магнити и когато пиша план на урока, /е, не  успявам всеки път/ така онагледявам за какво става въпрос.
     Сега изучаваме човешкото тяло и частите му и органите също съм нарисувала на картон, представете си, колко е забавно да ги сглобяваме на дъската - кости, черва, стомах и т.н.
       Но може би това, с което най-много се гордея е линията на времето, която правим с учениците ми в часовете по човек и общество, но все си мисля, че тя заслужава отделна публикация./ а и техническо време да я подредя и снимам :) /
 
Добавям и още едно приложение. Разбърквам думите на дъската и  късметлията, трябва да ги подреди правилно и  да сложи подходящия знак.

8 коментара:

  1. Влязох отново в блога, за да прочета по-внимателно идеята с къщичката и късметите и... изненадка. Не очаквах, че толкова бързо ще има нещо за магнитната лента. Благодаря! Сега вече с още по - голямо нетърпение очаквам следващата хрумка за линията на времето..., и следващата... А аз отивам да си изработя нещо от рода на ботушчетата и слончетата и после ще споделя...

    ОтговорИзтриване
  2. Вдъхновението е невероятно нещо.Не знам дали мога да прикачвам снимки тук и реших просто да пиша, че моите ботушчета са зайчета с две уши, имам вече и калинки с 6 точки по тях. Благодаря! Ще ми бъде интересно да споделите идеи и за 1 клас и пресмятането с преминаване...

    ОтговорИзтриване
  3. Еее, браво! Много се радвам! Честно казано, малко са ми идеите за първи клас,тогава все още не можех да повярвам, че повечето деца от класа ми, ако не видят и пипнат нещо, просто не го научават. Но все пак .... използвах малки кубчета, които могат да се свързват едно с друго, кубчетата бяха два цвята, така нагледно им обяснявах как допълвам до 10 и прибавям остатъка. Направих рамка с 20 квадрати - по 10 на ред. В тези квадрати слагахме малки пластмасови кръгчета според задачата и отново се виждаше чудесно как се разлагат числата и как се допълват и какво означава да преминеш десетицата. Също така ги карах да смятат по числова линия. Помагаха много и пръстите, оцветявахме кръгчета и други подобни. Ако ми дадете мейл, мога да ви пратя една статия, която преведох за моите ученици, и която засяга обучението в устно смятане в конкретни стъпки.

    ОтговорИзтриване
  4. Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  5. Надявах се, че днес ще сте публикували линията на времето..., или някоя нова зарибявка...:) Нетърпението е голямо!

    ОтговорИзтриване
  6. Имах малко здравословни перипетии, надявам се тази седмица да съм във форма.

    ОтговорИзтриване
  7. О, съжалявам! Надявам се, че вече всичко е добре!?

    ОтговорИзтриване