Вдъхновена от коментар в блога ми, бързам да разкажа за употребата на магнитите в уроците ми. В нашето училище дъските са от типа- бели, железни и колкото и да не мога да пиша красиво върху тях, са прекрасни за закрепване на различни помагала на дъската.
Използвам обикновени магнити/цветни/, но наблягам предимно на магнитната лента. Купувам я от ebay, може и в България да има точно такава, но аз не съм търсила. http://www.ebay.co.uk/itm/Sticky-Back-Magnetic-Tape-Magnetic-Strip-12-7mm-x-1m-/370514211025?pt=UK_Crafts_Other_Crafts_EH&hash=item56445e30d1
На снимката по-долу съм показала част от помагалата ми за втори клас. Учихме таблицата с помощта на ботушчета, слончета, сладолед и др. Определено помогна на децата да възприемат умножението като сбор от еднакви събираеми.
Страшно полезни са и при обобщителните уроци, много бързо може да се направи проверка на знанията с дейното участие на учениците. Определено и уроците стават по-разчупени и емоционални.
Използвам картинки с магнити и когато пиша план на урока, /е, не успявам всеки път/ така онагледявам за какво става въпрос.
Сега изучаваме човешкото тяло и частите му и органите също съм нарисувала на картон, представете си, колко е забавно да ги сглобяваме на дъската - кости, черва, стомах и т.н.
Но може би това, с което най-много се гордея е линията на времето, която правим с учениците ми в часовете по човек и общество, но все си мисля, че тя заслужава отделна публикация./ а и техническо време да я подредя и снимам :) /
Добавям и още едно приложение. Разбърквам думите на дъската и късметлията, трябва да ги подреди правилно и да сложи подходящия знак.
Влязох отново в блога, за да прочета по-внимателно идеята с къщичката и късметите и... изненадка. Не очаквах, че толкова бързо ще има нещо за магнитната лента. Благодаря! Сега вече с още по - голямо нетърпение очаквам следващата хрумка за линията на времето..., и следващата... А аз отивам да си изработя нещо от рода на ботушчетата и слончетата и после ще споделя...
ОтговорИзтриванеВдъхновението е невероятно нещо.Не знам дали мога да прикачвам снимки тук и реших просто да пиша, че моите ботушчета са зайчета с две уши, имам вече и калинки с 6 точки по тях. Благодаря! Ще ми бъде интересно да споделите идеи и за 1 клас и пресмятането с преминаване...
ОтговорИзтриванеЕее, браво! Много се радвам! Честно казано, малко са ми идеите за първи клас,тогава все още не можех да повярвам, че повечето деца от класа ми, ако не видят и пипнат нещо, просто не го научават. Но все пак .... използвах малки кубчета, които могат да се свързват едно с друго, кубчетата бяха два цвята, така нагледно им обяснявах как допълвам до 10 и прибавям остатъка. Направих рамка с 20 квадрати - по 10 на ред. В тези квадрати слагахме малки пластмасови кръгчета според задачата и отново се виждаше чудесно как се разлагат числата и как се допълват и какво означава да преминеш десетицата. Също така ги карах да смятат по числова линия. Помагаха много и пръстите, оцветявахме кръгчета и други подобни. Ако ми дадете мейл, мога да ви пратя една статия, която преведох за моите ученици, и която засяга обучението в устно смятане в конкретни стъпки.
ОтговорИзтриванеЧестит празник!
ОтговорИзтриванеЧестит да е!
ОтговорИзтриванеНадявах се, че днес ще сте публикували линията на времето..., или някоя нова зарибявка...:) Нетърпението е голямо!
ОтговорИзтриванеИмах малко здравословни перипетии, надявам се тази седмица да съм във форма.
ОтговорИзтриванеО, съжалявам! Надявам се, че вече всичко е добре!?
ОтговорИзтриване