Освен разходката с жабчето по стълбичката, се опитвам да разнообразя часовете по математика като наблягам на развиването на практически умения, работим с ръце, не само с химикалки.
За тази цел отново съм си приготвила някои помагала. Сега ще ви ги представя, но тъй като сме още в началото на учебната година, предполагам че до края й ще имам още много вдъхновение за осъществяването на различни хрумки.. Тези идеи не са мои, отново са от Pinterest, само реализацията е моя.
Идеята на таралежчетата , мисля че е ясна. Те ,така да се каже, са многофункционални :), защото, освен да се подреждат в редици по различни критерии - подред, четни, нечетни и т.н, могат и да дават знание за връзката между цифра и количество. На всяко таралежче, могат да се подредят определен брой щипки, вместо бодли, в зависимост от числото, което е написано. Могат и да се нарисуват, ако не разполагате с щипки.
Следващото листче съм направила, като разпечатах таблицата и "ламинирах" листчето с тиксо. Така децата се учат да смятат, допълват до 5, а после и до 10. Върху листчетата може да се пише с маркер за бяла дъска.
Такава кутийка стои на чина до всяко дете. Помолих родителите да закупят подобни кутии, в които да си слагаме жетончетата, картончетата/ за звуков анализ/, фигурките и другите джунджурийки.
Любовта ми към крокодила е от преди няколко години, когато предишните ми ученици бяха в първи клас. Тогава използвах това стихче:
"Крокодил, крокодил,
зная, че живееш в реката Нил.
чух, че гладничък си ти,
на, по-голямото число хапни!
Не е идеално, но децата му се радват. Не си спомням, преведох ли го, измислих ли го, недодялано е , но за учебни цели става.
За знака равно, пък обяснявам, че тъй като крокодилът е много лаком, се е задавил и устата му седи, сякаш е глътнал и двете числа наведнъж, тъй като не може да избере кое число да изяде.
Тази година намерих и това листче, много им помогна да осъзнаят концепцията за крокодила и знаците "повече" и "по-малко". В правоъгълниците могат да се нарисуват точки, чертички, каквото ви хрумне, също така, може да се слагат дребни предмети.
Вече бях писала, че за да запомнят и осъзнаят по-добре числата, числовата редица и мястото на всяко число, въвеждам петминутката "Число на деня". Сега преведох едно такова листче от американските колеги, което е оформено много по-интересно и го давам на децата, когато взимаме ново число. Вече сме на числото 3 и те свикнаха с него, почти не ме питат какво трябва да пишат. След като го попълним в клас, си го залепват вкъщи, в тетрадката по математика.
Ето и още една идея. Помага на учениците да разберат действията събиране и изваждане и е чудесно средство да се онагледи разлагането на числата. Направила съм такива помагала за всяко дете. Аз на дъската също разполагам с такова.
Няма коментари:
Публикуване на коментар