сряда, 7 октомври 2015 г.

Как да си направим сами дъска за писане в класната стая.

   "Дъска"- звучи пресилено, но всъщност, ако си нямате друга работа, защо не?
Та, както знаете, аз дъска си имам- бяла, метална. Но си нямам тесни и широки редове и квадратчета. За предишните ми ученици си бях разчертала една малка черна дъска. Сега съм в друга класна стая и след като няколко дни се опитвах безславно да чертая прави редове по бялата дъска с маркер и после да пиша елементи върху тях - се отказах. 
    "Ламинирайки" мрежата от 10 -те квадратчета с тиксо, ми хрумна, че същото мога да направя и с картон, върху който съм разчертала редовете и квадратчетата. 
  Разграфих бял картон и го залепих върху по-твърд картон/ от кутии за мебели и авточасти/  След което облепих картона с  най-широкото тиксо, което се продаваше в магазина, като застъпвах отделните ленти. Защо реших така да  направя, нямам идея, можеше просто да си облепя белия картон с тиксо. Може би, защото първоначалната ми идея беше тези картони да стоят на статив, така щяха да са по-здрави и нямаше да се огъват. Но пък поставени на статива, дъските са много неудобни за писане.  Получи се това:


  
       На снимките все още прикрепям дъските с магнити отпред, но от днес вече си имат залепена магнитна лента на гърба и работата върви много по-добре и по-бързо.
       След като направих дъските, ми хрумна, че освен с тиксо, могат да се ламинират и с целофан, но трябва да е много добре изпънат.
      Споделям още едно приложение. На учениците, които имат затруднения с ориентирането в редовете и писането на елементите, може да им се даде подобна дъска, за да се упражняват. Така в часа ми за консултации доста се позабавлявахме, трихме и писахме, трихме и писахме.....
    Междудругото, открих откъде може да се купува магнтитна лента в България /свърших си английските запаси/ Доставката е светкавична и цената е  напълно приемлива.  https://naborsata.com/product/2278/Samozalepvashta_se_magnitna_lenta_-_1.27cm_x_3m.html
  Може би  сте забелязали, че харесам ли си нещо, правя го непрестанно. Само за няколко седмици "дъските" ми се увеличиха и вече разполагам и с тези:



3 коментара:

  1. Здравейте! Идеята за ламинирания картон с редове е много хубава! Може ли да споделите по колко см е ширината на всеки ред?

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте! На око ги правих моите. Утре ще ги измеря, че таблата ми са в училище.

    ОтговорИзтриване
  3. Установих ,че "ламинирането" се получава още по-добре като използвам самозалепващо фолио за подвързване на учебници. Фолиото е на ролка и го купувам от " Джъмбо"..

    ОтговорИзтриване